Systemy zarządzania treścią (ang. Content Management System) umożliwiają tworzenie i modernizację serwisów WWW bez znajomości technologii wykorzystanej do budowy serwisu.
Tworzenie, formatowanie i wprowadzanie treści w systemie CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, najczęściej prostych w obsłudze formularzy, przypominających zazwyczaj pracę z edytorem tekstu. Tak prosta obsługa pozwala na modyfikowanie serwisu niemal każdemu.
Zadanie systemów CMS polega na wyodrębnieniu zawartości menu głównego (treści informacyjnej serwisu) od formularza (drogi). I wypełnia ją bazą danych poprzez system przenoszenia wszystkich danych wprowadzonych w odpowiednie miejsca i jest kwalifikowana u Autora. Projekt strony modyfikuje sposób wykorzystania graficznego całej strony, przygotowanie strony i sformułowanie systemu spisywania późniejszych środków narzuca.
Takie rozwiązanie pozwala nam na swobodną zmianę wyglądu serwisu i aby wprowadzać nowe zmiany w serwisie redaktorzy nie muszą poznawać technologii wykorzystywanych przy tworzeniu serwisów internetowych.
Oczywiście bardzo wygodne i wskazane jest zastosowanie systemów CMS w aplikacjach wspomagających pracę agencji reklamowych, gdyż można dzięki temu całą aplikację wdrożyć jako kompletny serwis WWW, oferując dostęp klientom do zasobów. Dzięki takiemu rozwiązaniu pracownicy agencji mogą w dowolnym momencie modyfikować treści zamieszczane na łamach serwisu WWW.