Strategie konkurencji operatorów sieci komórkowych.

Od chwili wejścia na nasz rynek sieci telefonii komórkowej nieprzerwanie zaznaczają swoją obecność w telewizji, prasie, radio i na plakatach. Jednak jak na razie im więcej zdobywają klientów, tym muszą więcej wydawać na reklamę. Telefonia komórkowa od chwili pojawienia się w Polsce pierwszego jeszcze analogowego, operatora, prowadziła przyciągające wzrok i rozbudzające marzenia działania marketingowe. Któż … Czytaj dalej

Instrumenty konkurencji na rynku telefonii stacjonarnej.

„Słownik wyrazów obcych” Michała Arcta z roku 1913, czyli z czasów, kiedy ludzie jeszcze mówili normalnie, podaje, że „konkurencja” to „współzawodnictwo, współubieganie się”. Od razu też dopowiada, że „wolna konkurencja” to konkurencja „nieskrępowana przepisami państwowemi” (nieskrępowana! – bo w tamtej epoce było oczywiste, że przepisy państwowe krępują; dziś by się napisało raczej „nieuregulowana”), „konkurencyjne ceny” … Czytaj dalej

Era GSM

Era GSM była jedną z pierwszych sieci telefonii komórkowej w Polsce, która rozpoczęła działalność na rynku telekomunikacyjnym w 1996 roku. Była to sieć oparta na standardzie GSM (Global System for Mobile Communications), który stał się podstawą dla telefonii komórkowej w Polsce i na świecie. Era GSM została uruchomiona przez firmę Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), której … Czytaj dalej

Plus GSM

Plus GSM to jedna z wiodących sieci telefonii komórkowej w Polsce, działająca na rynku od 1996 roku. Jest częścią grupy Polkomtel, która została założona przez konsorcjum kilku dużych firm, w tym PKN Orlen, KGHM Polska Miedź i Zygmunt Solorz-Żak, którego firma Cyfrowy Polsat była jednym z kluczowych właścicieli. Plus GSM był pierwszym operatorem w Polsce, … Czytaj dalej

PKT Centertel

PTK CENTERTEL był pierwszym w Polsce operator sieci telefonii komórkowej. Firma powstała w 1991 roku i działa jako spółka Telekomunikacji Polskiej S.A. (66%) oraz francuskiego operatora France Telecom Mobiles International (34%), był jedyną firmą jaka uzyskała koncesję na świadczenie usług telekomunikacyjnych w systemie DCS 1800, dla sprawnego zapewnienia obsługi rosnącej rzeszy klientów, we wszystkich większych … Czytaj dalej

Telekomunikacja Polska S.A

Telekomunikacja Polska S.A. (TP S.A.) – powstała w grudniu 1991 roku, na mocy ustawy o łączności z 23 listopada 1990 roku, z przekształcenia państwowej jednostki organizacyjnej Poczta Polska, Telegraf i Telefon. [www.tpsa.pl] – operator narodowy, współpracujący z międzynarodowymi organizacjami telekomunikacyjnymi, zapewniając do najnowszych światowych osiągnięć techniki telekomunikacyjnej oraz współuczestnicząc w ich tworzeniu, – blisko milion … Czytaj dalej

Organizacja sieci telekomunikacyjnych w Polsce

Regulacje prawne dotyczące telekomunikacji [„Dzienniki Ustaw RP”(Dz.U. Nr 86, poz. 504, z 1991 r. Nr 69, poz. 293 i Nr 105, poz. 451 oraz z 1993 r. Nr 7, poz. 34) oraz poprawek do tej ustawy z dnia 12 maja 1995 r (.Dz.U. z 1995 r. Nr 60, poz. 310) ] Poniższe informacje pochodzą z … Czytaj dalej

Konkurencja w zakresie działań marketingowych.

Podstawowymi pojęciami, a zarazem narzędziami konkurencji w zakresie działań marketingowych są: – produkt, – cena, – dystrybucja, – promocja. Produkt Produkt zdefiniowaliśmy na wstępie; strategia produktu zaś wymaga koordynacji działań w zakresie: – asortymentu t.j. zbioru wszystkich linii produktu oraz konkretnych wyrobów oferowanych nabywcom przez producenta, – linii produktów t.j. grupy produktów w ramach klasy … Czytaj dalej

Konkurencja i przywództwo kosztowe

strategia przywództwa kosztowego wymagać będzie przede wszystkim zmniejszenia w stosunku do konkurentów „wyrażonego w pieniądzu zużycia pracy żywej, środków i przedmiotów pracy, wydatków finansowych oraz innych ujemnych skutków zdarzeń nadzwyczajnych, powodowanych przepływem produktów w przedsiębiorstwie i między przedsiębiorstwami, a także utrzymaniem zapasów” [Por. Leksykon …, op.cit., s. 120.]. Jednym słowem trzeba obniżyć koszty, które podzielić … Czytaj dalej

image_pdf