- Barańczyk, Dozwolone i zakazane porównania w reklamie, PPH 2000/4/20
- Barta, R. Markiewicz, Nieuczciwa konkurencja w środkach masowego przekazu, Rzeczpospolita z dnia 7.09.1996r./17
- Białecki, Reklama leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza a domena internetowa, PiM 2001/9/97
- Białecki, H. Tuchołka; Nieuczciwa lub zakazana reklama, Warszawa 2002
- Bryc, Naruszenie dóbr osobistych w reklamie, Palestra 2002/5-8/50
- Bujnarowski, W. Cajsel;, Uwarunkowania zakazu reklamy niektórych towarów, MoP 1999/12/21
- Drabienko, Wybrane zagadnienia prawne w działalności reklamowej, PUG 1975/6/182
- Falkowski, T. Tyszka; Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańsk 2001
- Gajlewicz, Reklama i jej uwarunkowania, PUG 1993/10
- Gajlewicz, Reklama i pojęcia pokrewne, PUG 1993/10
- Grzeszak, Reklama a ochrona dóbr osobistych (naruszenie praw osobistych wykorzystanych w reklamie żyjących osób fizycznych), PPH 2000/2/7
- Grzybczyk, Naruszenie dobra osobistego w reklamie, Rejent 1999/9/119
- Jacyna, notka do orzeczenia, MoP 1997/10/413
- Jaworska-Dębska, Wokół pojęcia reklamy, PUG 1993/12/20
- Kalina-Prasznic red., B. Banaszak, W. Gromski, A. Huchla, J. Jacyszyn, J. Jezioro, J. Jeżewski, T. Kuczyński, M. Lis, A. Pakuła, H. Pławucka, A. Preisner, Encyklopedia Prawa, Warszawa 1999
- Kasprzyk, B. Pietrzak; Abstrakcyjny stosunek konkurencji, Palestra 1984/11/21
- W. Kaszubski, A. Pietrasik; Obchodzenie przepisów o zakazanej i nieuczciwej reklamie, MoP 1996/1/33
- J. Katner red., A. Kappes, U. Promińska, W. Robaczyński, A. Rzetelska, Z. Świderski; Podstawy prawa cywilnego i handlowego dla ekonomistów, Gdańsk 2001
- Kępiński, Glosa do wyroku SN z dnia 2 lutego 2001 r., IV CKN 255/00. OSP 2001/11/162
- Kępiński, Niebezpieczeństwo wprowadzania w błąd odbiorców co do źródła pochodzenia towarów w prawie znaków towarowych, ZNUJ PZWiOWI 1982/28
- Kępiński, Problemy ogólne nowej ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, RPEiS 1994/2/1
- Kosikowski, T. Lawicki; Ochrona prawna konkurencji i zwalczania praktyk monopolistycznych, Warszawa 1994r.
- Kraus, F. Zoll; Polska ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Poznań 1929
- Łętowska, Bariery naszego myślenia o prawie w perspektywie integracji z Europą, PiP 1996/4-5/44
- Masiota J., Wolna reklama i jej normatywne ograniczenia, RPEiS 2000/2/65
- Mika, J. Szwaja; Darmowe publikowanie ogłoszeń i reklam a prawo konkurencji, KPP 1999/3/557
- Nowińska, Nadużycie patentu przez stosowanie niedozwolonych praktyk monopolistycznych, Konkurencja a Ochrona Własności Przemysłowej w Gospodarce Rynkowej., Poznań 1993.
- Nowińska, Niektóre prawne aspekty działalności reklamowej, PUG 1992/7-9.
- Nowińska, Nowe uregulowania działalności reklamowej w ustawodawstwie polskim, RPEiS 1994/2/125
- Nowińska, Prawne ramy działalności reklamowej w EWG, ZNUJ PZWiOWI 1993/60
- Nowińska, R. Skubisz; Reklama porównawcza, PIP 1995/5/26
- Nowińska, E. Trapie; Prawo reklamy, MIWiOWI UJ, Kraków 1994
- Nowińska, M. du Vall; Komentarz do ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Warszawa 2001
- Nowińska, Wolność słowa a dozwolona treść gospodarczej wypowiedzi promocyjnej, ZNUJ PZWiOWI 1993/62
- Nowińska, Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilno-prawne, Kraków 2002.
- Ożóg, Koszty uzyskania przychodów – problemy praktyczne, PPod 2001/6/12
- Preussner-Zamorska, Aksjologiczne uwarunkowania reklamy, ZNUJ PWiOWI 1993/62/55
- Preussner-Zamorska, Problematyka klauzul generalnych na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Klauzula dobrych obyczajów w art. 16., KPP 1998/4/645
- Pyzoł, A. Walaszek – Pyzioł; Czyn nieuczciwej konkurencji (analiza pojęcia) PPH 1994/10/1
- Romanowski, Legitymacja procesowa agencji reklamowej., PPH 2001/7/17
- Sagan, Reklama żywności w świetle polskiego prawa, PPH 1996/5/16
- Sagan R., Skubisz R.; Prawo Reklamy, Lublin 1998
- Sagan, Zakaz reklamy notariuszy. Rejent 1996/4-5/96
- Skubisz, Polskie prawo o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z perspektywy prawa Unii Europejskiej, PiP 1996/4,
- Stefanicka, R. Stefanicki; Wybrane prawne aspekty umowy sponsoringu. Pr. Spółek 2002/3/49
- Stefanicki, „Dobre obyczaje” w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Pr.Spółek 1998/4/37
- Stefanicki, Dobre obyczaje w prawie polskim. PPH 2002/5/23
- Stefanicki, Glosa do wyroku SN z dnia 14 stycznia 1997 r, I CKN 52/96, Rejent 1999/1/157
- Stefanicki, Prawna kwalifikacja reklamy, Pr.Spółek 2001/5/55
- Stefanicki, Prawna ochrona reklamy, Pr.Spółek 1999/4/45
- Stefanicki, Prawne granice swobody przedsiębiorcy w odniesieniu do reklamy „wartościowej”, Pr.Spółek 2001/3/45
- Stefanicki, Reklama ingerująca w sferę prywatności. PUG 2002/8/23
- Stefanicki, Reklama porównawcza dostosowana do standardów europejskich, PUG 2001/8/6
- Stefanicki, Warunki dopuszczalności reklamy porównawczej. Pr.Spółek 2002/6/39
- Surdacka, Reklama wartościowa, PPH 1996/12/25
- Szczęsna, Reklama i Media, Warszawa 2001
- Szwaja red., J. Barta, M. Kępiński, R. Markiewicz, M. Poźniak – Niedzielska, T. Skoczny, R. Skubisz, S. Sołtysiński, I. Wiszniewska; Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz., Warszawa 2000
- Szwaja red., J. Barta, M. Kępiński, R. Markiewicz, M. Poźniak – Niedzielska, T. Skoczny, R. Skubisz, S. Sołtysiński, I. Wiszniewska; Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz. Warszawa 1994
- Świstowska, Nieuczciwa reklama jako przykład czynu nieuczciwej konkurencji, PPH 1994/7-8/22
- Tomaszek, Nieuczciwa reklama. Uregulowania w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Palestra 1993/11/36
- Tomaszek, O konstrukcji zarzutu czynu nieuczciwej konkurencji w reklamie, MoP 2001/13/673
- Uliasz, Reklama i promocja wyrobów tytoniowych, PS 2001/7-8/55
- Walasik, Glosa do wyroku SN z dnia 14 stycznia 1997 r., I CKN 52/96. PPH 2002/6/46
- Wiszniewska, Nowelizacja ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, PPH 1999/12/1
- Wiszniewska, Ochrona przed reklamą wprowadzającą w błąd, PPH 1996/2/1
- Wiszniewska, Polskie prawo reklamy, Warszawa 1998
- Wiszniewska, R. Skubisz, Środki zapobiegania nieuczciwej reklamie w projekcie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, PiP 1992/4/53
- Wiszniewska, Używanie znaków towarowych w reklamie porównawczej, PPH 2000/2/1
- Woryna, Reklama uchybiająca godności człowieka, MoP 2001/16/825
- Ziembiński, Logika praktyczna, Warszawa 1995
- Zimbardo, F. Ruch; Psychologia i Życie, Warszawa 1996
- Żuławska, Znaczenie prawne reklamy w świetle kodeksu cywilnego, PiP 1977/12
- Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dn. 8 maja 1992r. I ACr 273/92 (OSP 1993/02/35; OG 1993/03/38 z glosą E. Nowińskiej)
- Wyrok Sądu Najwyższego I PR 51/79 (LEX nr 14504)
- Wyrok Sądu Wojewódzkiego w Gdańsku z dn. 4 czerwca 1997r. IC 1539/96 (nie publikowany); za: Sagan R., Skubisz R. red.; Prawo Reklamy, Lublin 1998 s. 452
- Wyrok Sądu Wojewódzkiego w Lublinie z dn. 6 marca 1997r., IXGo – 269/96 (nie publikowany); za: R. Sagan, R. Skubisz, Sagan R., Skubisz R. red.; Prawo Reklamy, Lublin 1998 s. 438
- Chudzik, A. Grzywacz, M. Ktaczyński, Prawo reklamy, www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/reklama (10.10.2002)
- Stopczyk & Mikulski, Raport o reklamie w Polsce 2001, www.mikulski.com.pl/index.pl?dir=info_room,publikacje,inne,raport-reklama (26.01.2001)