Gry sieciowe

Jako, że praca ta traktuje o klanach graczy komputerowych należy podać definicję gier sieciowych. Klany graczy komputerowych mogą tworzyć się tylko wokół gier, które posiadają opcję gry przez Internet lub sieć lokalną LAN. „Gra sieciowa (gra internetowa, gra wieloosobowa, multiplayer, sieciówka, tryb sieciowy, tryb wielu graczy) – bardzo ogólne określenie na gry, które umożliwiają dwóm … Czytaj dalej

Podsumowanie pracy

Nie wiadomo, czy to rynek, czy technologia są siłami napędowymi integracji różnych procesów zachodzących na pograniczu informacji i telekomunikacji, a określanych pojęciem konwergencji. Termin konwergencja, stosowany m.in. do opisania nowych tendencji występujących w środowisku technologii ICT (Information and Communication Technologies), Syndrom konwergencji sieci i usług powrócił ze zwielokrotnioną siłą za sprawą Internetu, a zwłaszcza projektu … Czytaj dalej

Historia gier komputerowych

Najpierw musiały powstać komputery, zanim powstały gry komputerowe. Anglik Charles Balbage stworzył pierwsze plany maszyny zdolnej do wykonywania prostych operacji arytmetycznych w roku 1822. Nie dokończywszy projektu zaczął pracować nad maszyną wykonującą bardziej skomplikowane operacje, ale i ten projekt upadł. Postanowił zbudować maszynę dającą się programować, co zapoczątkowało pojawienie się współczesnych komputerów. Owa niedokończona maszyna … Czytaj dalej

Redukcja kosztów

Idea transmisji mowy w pakietach (jako danych cyfrowych) zapowiada całkowitą rewolucję przekazów głosowych. Zgodnie z nowoczesnymi algorytmami kodowania głosu przez sieci pakietowe głos można kompresować bez istotnego obniżenia jego jakości do przepływności 8 kb/s (zamiast stosowanych do tej pory 64 kb/s w sieciach PCM), a ponadto w chwilach ciszy (gdy abonent nic nie mówi) transmisja … Czytaj dalej

ISDN

Sieci ISDN, stosowane początkowo w prywatnych, a następnie publicznych cyfrowych sieciach telekomunikacyjnych, umożliwiają nie tylko przekaz głosu, tekstu, grafiki i obrazów ruchomych, ale mają zdolność współpracy zarówno z sieciami komputerowymi LAN, jak i z różnymi typami sieci rozległych. Są także podstawą do tworzenia bardziej zaawansowanych sieci szerokopasmowych BISDN. Pierwsze koncepcje przekazów cyfrowych prowadzone przez CCITT … Czytaj dalej

Rozwiązania konstrukcyjne sieci teleinformatycznych

Lokalne sieci komputerowe USB (Universal Serial Bus) Uniwersalna magistrala szeregowa USB (Universal Serial Bus) jest standar‌dem zewnętrznej magistrali danych, opracowanym przez firmy Intel i Microsoft. Magistrala ta jest interfejsem zewnętrznych urządzeń komputerowo-telefonicznych. Standard USB definiuje zarówno porty, jak i topologię magistrali o szybkości przekazu danych do 12 Mb/s. Wszystkie urządzenia połączone są szeregowo do jednego … Czytaj dalej

Porównanie dostępnej przepustowości

Aby porównać metody enkapsulacji należy znać długość transmitwanego pakietu oraz wielkość nagłówka. Dalej zaprezentowano obliczenia wielkości nagłówków dla wybranych 5 technik transmisji i efektywnej szybości transmisji pakietów. Jako podstawę obliczeń przyjęto pakiet Na podstawie przeprowadzonych obliczeń możemy z punktu widzenia efektywności transmisji wskazać technikę transmisji IP poprzez WDM jako dominującą. Obecna sytuacja na rynku telekomunikacyjnym … Czytaj dalej

Koszty urządzeń w poszczególnych technologiach

WDM Ceny urządzeń WDM są bardzo zróżnicowane i uzależnione ściśle od konfiguracji, ze względu na duży stopień swobody możemy podać przybliżoną cenę systemu WDM złożonego z terminala WDM obsługującego 32 kanały optyczne, 2 λ, kształtującą się na poziomie 200000 Euro. Zwiększając liczbę lambd zwiększa się cena w przybliżeniu o 40 000 Euro za lambdę. Koszt … Czytaj dalej

Routing w sieci ATM

Do zapewnienia właściwego trasowania komórek przez sieci ATM stosuje się jeden z trzech sposobów wyznaczania połączeń: routing centralny, routing rozproszony oraz najnowszą wersję routingu mieszanego – znanego pod nazwą przełączników z protokołem MPOA. Historycznie pierwszym i nadal jeszcze stosowanym jest routing cenrtalny. Polega on na instalacji w sieci ATM jednego dużego, szybkiego i inteligentnego routera, … Czytaj dalej

image_pdf