Sopot jako „Perła Bałtyku” w okresie międzywojennym

Pierwsza wojna światowa zahamowała rozwój Sopotu na ponad cztery lata. Po zakończeniu działań wojennych miasto próbowało nadrobić stagnację i powrócić do tradycji przełomu wieków, kiedy to było jednym z najmodniejszych kurortów w tej części Europy. Mimo powojennego kryzysu gospodarczego i inflacji, w Sopocie można było zauważyć stosunkowo duży rozwój budowlany, organizujący nowe atrakcje i rozrywkę, … Czytaj dalej

Walory turystyczne Sopotu, przyrodnicze i antropogeniczne

Sopot to 700-letnie miasto, które z małej wioski rybackiej przekształciło się w nadmorski kurort. Zagospodarowanie przestrzenne, kameralny charakter budynków, tradycje uzdrowiskowe oraz współczesne funkcje turystyczno-wypoczynkowe miasta zawdzięcza przede wszystkim szczególnemu położeniu na południowo-zachodnim brzegu Zatoki Gdańskiej, u zbiegu Pojezierza Kaszubskiego, Wybrzeża Kaszubskiego i Mierzei Wiślanej[1]. Od południa Sopot graniczy z Gdańskiem, od północy z nowoczesną … Czytaj dalej

Elementy produktu turystycznego

z pracy magisterskiej Według V.T.C. Middleton istnieje pięć głównych składników ogólnego produktu [1]turystycznego: Walory turystyczne to elementy destynacji, które w dużej mierze determinują wybór konsumentów i wpływają na motywacje potencjalnych nabywców. Należą do nich [2]: W. Gaworecki dzieli wartości turystyczne na naturalne i wytwory ludzkiej pracy.[3] Wśród naturalnych walorów turystycznych  wymienia klimat, kształt powierzchni i … Czytaj dalej

Pojęcie produktu w turystyce

Praca magisterska Produkt w ujęciu marketingowym jest przedmiotem każdej transakcji kupna lub sprzedaży [1]. Produkt turystyczny to wszystko, co jest kupowane w celu zaspokojenia potrzeb i preferencji związanych z czasową zmianą miejsca pobytu na cele turystyczne [2]. Punktem wyjścia dla projektowania produktu są przede wszystkim miejsca docelowe. Identyfikacja motywów podróży dowodzi, że ludzie podróżują, aby … Czytaj dalej

Z cyklu muzeum po polsku: witaj w królestwie żab!

Jedni się ich boją, drudzy lekceważą, inni okrutnie pozbywają się ich pod kołami swojego samochodu po to, by dzieci mogły urządzić im godny pogrzeb – ba, w końcu baśnie głoszą, że pocałunek zamieni je w księcia. Żaby, żabki, żabeczki, ropuchy bo to o nich mowa, doczekały się należytego im szacunku i znalazły swoje miejsce w … Czytaj dalej

Spływy kajakowe jako atrakcja turystyczna

Spływy kajakowe od dawna cieszą się popularnością jako forma aktywnego wypoczynku, która umożliwia bliski kontakt z naturą, a także stanowi atrakcyjną propozycję turystyczną dla osób poszukujących przygody i relaksu. W Polsce, ze względu na liczne rzeki, jeziora i malownicze krajobrazy, spływy kajakowe stały się jedną z ulubionych form rekreacji, przyciągając zarówno doświadczonych kajakarzy, jak i … Czytaj dalej

Kajakiem przez Bydgoszcz i okolice

Czym może pochwalić się Bydgoszcz? Stare Miasto, zielona Wyspa Młyńska ze Spichrzami i Młynem Rothera, wpadająca w oko rzeźba „przechodzący przez rzekę”… Nie da się jednak ukryć, że Bydgoszcz i najbliższe okolice bardzo wiele uroku zyskują dzięki…. wodzie!!! A tej jest tutaj pod dostatkiem – przez centrum przepływa Brda, wschodnie przedmieścia leżą w sąsiedztwie zakola … Czytaj dalej

Funkcjonowanie produkcji turystycznej

Na koniec warto jeszcze przybliżyć zagadnienie produkcji turystycznej wynikające z przedstawionej wcześniej behawioralnej definicji produktu turystycznego, które może mieć też związek z przedstawioną wcześniej koncepcją transformacji turystycznej. Produkt turystyczny jest rezultatem skomplikowanego procesu produkcji. Tablica 9 streszcza proces oraz podaje przykłady dla każdego etapu. Mimo, iż listy są relatywnie długie nie są one wyczerpujące. Tablica … Czytaj dalej

Infrastruktura i usługi miejsca docelowego

Całą infrastrukturę turystyczną można podzielić na techniczną i społeczną[1]. Przykładem infrastruktury technicznej są: drogi; szlaki turystyczne; górskie koleje linowe; wyciągi narciarskie; lotniska turystyczne; żegluga turystyczna; specjalistyczne urządzenia obiektów uzdrowiskowych; sieć hotelowa; sieć zakładów gastronomicznych itp. Sieć hotelową obszaru tworzą zgodnie z Ustawą o usługach turystycznych następujące rodzaje obiektów hotelarskich[2]: hotele, motele, pensjonaty, kempingi, domy wycieczkowe, … Czytaj dalej

image_pdf