- J. Altkorn (red.): Podstawy marketingu. Instytut Marketingu, Kraków 1996.
- L. Białoń; Podstawy marketingu. WSM, Warszawa 2000.
- M. Christopher: Strategia zarządzania dystrybucją. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1996.
- A. Czubała: Dystrybucja produktów. PWE, Warszawa 2001.
- A. Czubała; Rodzaje strategii dystrybucji. Zesz. Nauk. AE Kraków 2000.
- A. Czubała; Znaczenie i kierunki przeobrażeń pośrednictwa hurtowego w kanałach dystrybucji. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, Prace Naukowe Nr 1/1997.
- J. Dietl: Strategia dystrybucji, a strategia marketingu. „Życie Gospodarcze” Nr 41/1991.
- R. Głowacki, Z. Kossut, T. Kramer: Marketing. PWN, Warszawa 1984.
- Z. Kędzior: Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwach. „Marketing i Rynek” 1997, nr 7.
- R. Kłeczek, W. Kowal, J. Wozniczka: Strategiczne planowanie marketingowe. PWE, Warszawa 1996.
- R. Kłeczek, W. Kowal, P. Waniowski, J. Woźniczka: Marketing. Jak to się robi. Ossolineum, Wrocław 1992.
- U. Kłosiewicz-Górecka; Współdziałanie podmiotów w kanałach dystrybucji. „Handel Wewnętrzny” Nr 1/2001.
- Ph. Kotler: Marketing. Wyd. FELBERG SJA, Warszawa 1999.
- A. K. Koźmiński, W. Piotrowski; Zarządzanie. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2000.
- T. Kramer: Podstawy marketingu. PWE, Warszawa 2000.
- R.M.Clewett: Checking Your Marketing Chanels, US Small Business Administration Management Aids for Small Manufacturers, No.120, Washington, January 1981.
- E. Miktoraj, Logistyka dystrybucji. PWE, Warszawa 1994.
- B. Mróz: Strategia przedsiębiorstwa. Firma 4/1992.
- H. Mruk, B. Pilarczyk, B. Sojkin, H. Szulce: Podstawy marketingu. Wydawnictwo AE, Poznań 1996.
- I. Penc-Pietrzak: Strategia biznesu i marketingu. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
- A. Pomykalski: Strategie marketingowe. Wydawnictwo LODART S.A., Łódź 1999.
- Prospekt emisyjny Optimus Technologie S.A.
- K. Przybyłowski, S. Hartley, R. Kerin, W. Redelius: Marketing. Dom Wydawniczy ABC 1998.
- E. R. Corey: Strategic Marketing Menegement. R.J. Dolan, Boston 1991.
- G. Radziejowska, M. Pietrucha-Pacut, K. Szczecina, A. Wiertelorz; Badania skuteczności kanałów dystrybucji wybranych przedsiębiorstw. „Logistyka” Nr 5/2000.
- T. Sztucki: Marketing. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.
- W. Wrzosek, I. Rutkowski, L. Garbarski, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 2000.
- J. Zieleniewski: Współczesne problemy zarządzania. PWN, Warszawa 1974.
Oddaj swój głos ne tę pracę