Firma ARBET podczas dystrybucji swoich produktów korzysta z transportu zewnętrznego tzn. nie jest w posiadaniu własnych środków transportowych. W związku z powyższym sformułowano szereg wymagań pod adresem wynajętych firm transportowych, tj:
- pojemność ładunkowa zestawu przewozowego nie może być mniejsza niż 100m³, wynajęta firma musi być położona w promieniu 30km od siedziby ARBETU, firma musi dbać i zapewnić wysoki priorytet gotowości technicznej pojazdów,
- w przypadku awarii podczas transportu do miejsca docelowego wyładunku towaru, niezwłocznie dostarcza zestaw zastępczy oraz ludzi potrzebnych do przeładunku,
- wykwalifikowani i o wysokich umiejętnościach kierowcy,
- terminowość i dobra jakość świadczonych usług przewozowych.
Te wszystkie wymagania musi zapewnić firma aby móc świadczyć usługi transportowe dla ARBETU.
Wymagania ze strony klientów
Klient oczekuje od dostawcy spełnienia następujących wymagań:
- dostaw ładunku w stanie nieuszkodzonym (dotyczy to również uszkodzenia opakowania),
- dostawy styropianu według zamówienia (rodzaj, ilość oraz jakość towaru),
- dostaw w określonym w zamówieniu miejscu i terminie,
- niska cena produktów.
Wymagania organizacyjne.
Pod adresem odbiorcy:
- zestaw musi być rozładowany z towaru w ciągu 1 godziny od przyjazdu,
- odbiorca musi zapewnić ludzi potrzebnych do rozładunku,
- zorganizowanie przez odbiorcę frontu rozładunkowego.
Pod adresem dostawcy:
- wynegocjować z odbiorcą warunki rozładunku,
- zorganizować załadunek i opracować jego harmonogram,
- ustalić i zapewnić sposób komunikacji pomiędzy dostawcą, odbiorcą i kierowcami.