Ze względu na podejmowaną tematykę dzienniki można podzielić na:
– ogólnoprofilowe (opisane w podrozdziale 3.1),
– gospodarcze (na przykładzie “Parkietu”),
– sportowe (na przykładzie “Przeglądu Sportowego”).
Dzienniki o tematyce gospodarczej
Czytelnikiem gazety o tematyce gospodarczej jest mężczyzna w wieku najwyższej aktywności zawodowej i życiowej. Większość czytelników jest osobami najlepiej zarabiającymi, czerpiącymi dochody z inwestycji giełdowych. “Parkiet” dociera do osób na stanowiskach kierowniczych i do przedstawicieli wolnych zawodów oraz do wykwalifikowanych robotników i rolników indywidualnych. Czytelnicy “Parkietu” to osoby, które niedawno doświadczyły awansu finansowego.
Dzienniki o tematyce sportowej
Największa część czytelników “Przeglądu Sportowego” mieszka w Polsce centralnej (29 %) i w Wielkopolsce (14 %). 40 % ma wykształcenie średnie, a 35 % zawodowe. 31 % czytelników jest w wieku 15÷ 24 lata, a 25% w wieku 35÷ 44 lat, 52,3 % mieszka w mieście do 500 000 mieszkańców, a 30 % na wsi. 42 % zarabia od 600 do 1200 zł.